Beteendeförändring är bara en rutinsak

Trixet när du ska göra en förändring är att lägga till och ersätta vanor med nya vanor. Tills att de nya vanorna blir rutin. Vanor, har det visat sig i forskning, trumfar nämligen till och med minne. Därför kan en person med nedsatt minne fortfarande utföra vissa ganska krävande uppgifter, liksom på rutin. Så självkontroll i all ära när du vill förändra något i din situation, men nya vanor är genvägen.

Vill du förändra ett beteende, komma till rätta med ett riskbruk, komma ur ett beroende eller göra en annan livsstilsförändring?

Kontakta mig på 0700 63 01 10 eller charlotta@lovakbt.se

Vi lägger upp en strategi som fungerar

Det är vanligt att använda alkohol för att lindra stress- och sömnproblem eller dämpa sin ångest. Kanske känner du att du har börjat lösa lite för många problem med alkohol, eller att du vill tillbaka till den konsumtionsnivå du hade förut? Oavsett om du vill sluta dricka helt eller förändra ditt drickande har KBT metoder för detta. Tillsammans tar vi fram en strategi som fungerar för dig.

Senaste inläggen från Lova KBT

Jag är inte alkoholist

”Jag är inte alkoholist”  Så börjar många samtal med en person med ett beroende. Så börjar faktiskt många sin behandling. Och jag håller med. Man

Läs mer >